פלד - איכות מהשורש

על תהליכי מיתוג החברה ומוצריה

כשאתם עומדים מול בניין שימור כלשהו בישראל, סביר שאתם עומדים מול חלונות, תריסים או דלתות עץ שהתקינה חברת י.א פלד. כן, מוצרי החברה מותקנים במעל 80% מבנייני השימור בישראל. לצד הפעילות בשימור מבנים, עוסק צוות פלד גם בהתקנת פתחי עץ בבתי מלון (וולדורף אסטוריה, בראשית, אלמא, נורמן ועוד...), בתים פרטיים ודירות.

ההיסטוריה של החברה נטועה עמוקות בסיפור השימור האדריכלי של תל-אביב. בשנת 1994, זכה יוסי פלד, מייסד החברה, במכרז להתקנת תריסי עץ בבניין השגרירות הרוסית בשדרות רוטשילד, המבנה הראשון בת"א שזכה במעמד שימור. זיהוי טרנד השימור בתחילת שנות ה-90 ואהבתו הגדולה לעץ, הביאו אותו להקמת החברה.

מוצרי החברה מיוצרים ע"י יצרנים מובילים באיטליה, המשלבים בין מסורת רבת שנים של עיצוב וייצור, לבין טכנולוגיות תעשייתיות מודרניות ושימוש בחומרים חדשניים.

 

פלד – איכות מהשורש

לפני כ-3 שנים, נקראנו למיתוג החברה. לאחר 12 שנות פעילות עסקית והתרחבות השוק ועמדתה של החברה, החליטו בעליה לבצע "מתיחת פנים" של המותג, כבסיס למהלכים שיווקיים עתידיים.

כחברה משפחתית, חשוב היה לבעלים להעביר את המסר שכל מוצרי החברה וכן השירות, מבטיחים איכות לאורך כל הדרך. בייצור, בתהליך ההתקנה ובתחזוקה. בעזרת הלית טימור-יועצת אסטרטגית, ודוד כהן-קופירייטר, שונתה שורת המיצוב של החברה ל"איכות מהשורש".

 

הלוגו:

במסגרת החברה המשפחתית, מעורבים בני המשפחה ומטביעים את חותמם האישי בכל אחד מהפרוייקטים. החל מסיוע ללקוחות בבחירת המוצרים המתאימים ביותר והשתלבותם בעיצוב המבנה וחללי הפנים, דרך ביצוע המדידות בשטח, הזמנה קפדנית של כל הפריטים וביצוע ההתקנה בשני שלבים, תוך השתלבות מדוייקת בלוח הזמנים של הפרוייקט כולו. ולאחר מכן, דואגים לתחזוקה השנתית של המוצרים, כדי שישמרו טובים ויפים לאורך שנים. אוריאל אמגר עיצב את הלוגו והסמל-טביעת אצבע בסגנון סיבי העץ.

 

 

אתר אינטרנט עשיר:

את תהליך עיצוב האתר והבניה, הובילה התפיסה שי.א פלד אינה רק ספקית של פתחי עץ. החברה עוסקת בשילוב מוצריה באדריכלות ובעיצוב עכשווי. היא עם היד על הדופק, מודעת למה שקורה בעולם ושמחה לשתף בידע המצטבר. לפיכך, יחד עם תאור מפורט של מוצרי החברה, מידע אודותיה ותאור פרוייקטים שביצעה, כולל האתר גם מידע עדכני כגון:

גלריית המעצבים – במה פתוחה המוצעת ללא כל תשלום למעצבים ויוצרים בעץ בארץ ובעולם. אם יש להם פרוייקטים מעניינים, הם מוזמנים לפרסם אותם ואת עצמם בגלריה.

המלצות על ספרים – מדי פעם מפרסם צוות החברה תאור קצר על ספרים שכדאי לקרוא. אם אתם עומדים לבנות או סתם מתעניינים בעיצוב ואדריכלות, תמצאו במדור זה ספרים נפלאים ממיטב הספרות המקצועית העולמית. חלקם עוסקים ישירות בעיצוב הבית או ניהול פרוייקט הבניה, וחלקם באספקטים שונים של שימוש בעץ באמנות, אדריכלות ועיצוב.

ואם לא בא לכם לקנות את הספרים, אתם תמיד מוזמנים לבקר באולם התצוגה של פלד. לעיין באוסף הספרים כרצונכם. הקפה, על הצוות.

 

 

דברים שכדאי לקרוא - הכתבות המתפרסמות באתר, גם הן עוסקות בראיה רחבה של שימוש בעץ בתחומי היצירה השונים. למשל: שחזור בית כנסת מהמאה ה-17 בפולין, שהוחרב ע"י הנאצים. שימוש בעץ במרכז לואי ויטון בפריז. מורשת אורבנית עולמית של בניה בעץ. סביוני עץ באתר חיריה.

 

DuoBlind

השלב הבא בתהליך המיתוג היה מוצר חדש שפיתחה החברה יחד עם יצרן תריסים ותיק באיטליה. מדובר בתריס גלילה המשלב יחד עץ גושני לפי בחירה, שהמשטח החיצוני שלו מצופה באלומיניום. כך נהנים דיירי הבית ממראה טבעי חמים של העץ ונמנעים מהצורך בתחזוקה בצד החיצוני.

 

השם והלוגו:

 

הויז'ואל:

לאחר חיפושים אחרי רעיון שיביא לידי ביטוי את השילוב בין אסתטיקה ליתרון הלוגיסטי וכן תכניס התרגשות לעולם שרגיל לדבר בשפה הנדסית "יבשה", הציע אוריאל אמגר את ה"בבושקה". היא מעוררת חיבה, אסתטית מאד, מוכרת לכולנו... ומאפשרת להראות בצורה ברורה את ההבדל בין משטחי החוץ והפנים, שבחיים האמיתיים, אף פעם לא נראים יחד. העץ תמיד בפנים והאלומיניום תמיד בחוץ.

 

"לפני תהליך המיתוג, לקח לנו הרבה זמן להסביר ולשכנע בייחודיות המוצר. היום, מספיק שלקוחות פוטנציאלים רואים את תמונת הבבושקה המופיעה על גבי דוגמת המוצר, והם מיד מבינים את הפיתרון ויתרונותיו" אומרת ריבי פלד-מנהלת פיתוח עסקי של החברה, ומוסיפה: "הבבושקה מעלה חיוך על פני הלקוחות ושוברת את הקרח".